Чому швидкість на морі вимірюється у вузлах

Коли перші кораблі почали плавати по морю, мореплавці не могли з великою точністю визначити своє місце розташування у відкритому морі. Потім навчилися визначати довготу і широту того місця, де знаходиться судно. Широта це відстань на північ і на південь від екватора.

Довгота це відстань на захід або на схід від нульового градуса. Нульовим градусом довготи умовилися вважати ту довготу, на якій розташована обсерваторія в Грінвічі, Англія.

Щоб визначити довготу, древні моряки вираховували, як далеко вони відплили за певний проміжок часу.

Для цього вони користувалися спеціальним пристосуванням лагом. Це було звичайне колода, до якої прив’язували мотузку.

Лаг викидали за борт з корми корабля, і чекали, поки мотузка натягнеться. Через рівні проміжки по всій довжині мотузки були зав’язані вузли. Моряк, опускаючи мотузку, рахував, скільки вузлів пройшло через його руки за певний час.
Так вираховувалася швидкість корабля.

Моряки почали вживати слово вузол для позначення швидкості судна. У наші дні вузол дорівнює одній морській милі на годину, а морська миля це 1852 метра трохи більше, ніж сухопутна миля. Припустимо, корабель пливе зі швидкістю 15 вузлів. Це означає, що він пливе зі швидкістю 15 морських миль в годину (або 28 кілометрів) на годину.
Лаги до цих пір використовуються, щоб визначати швидкість пливе корабля.

Але сьогоднішні лаги це спеціальні металеві вертушки з плоскими лопатями. Корабель пливе по хвилях, вертушка крутиться і приводить в рух механізм, який показує дійсну швидкість корабля.

Чому швидкість на морі вимірюється у вузлах?