Як допомогти школяреві з виконанням домашніх завдань

Дитина, що тісто як замісив, так і виросло
— Виконання домашніх завдань — серйозна праця. Буває так, що учень зайнятий не менше дорослого. — Наше завдання привчити дитину трудиться правильно, не завдаючи шкоди здоров’ю, т. к. навчання це головна праця школяра.

Якщо ми задумаємося над тим, як правильно організувати навчальну роботу вдома, то зауважимо, що ця задача має дві мети:
З одного боку потрібно допомогти дитині знайти правильний режим роботи, виділити місце для занять, визначити найкращий порядок виконання уроків.

З іншого боку, виховати у нього стійку звичку сідати за уроки всупереч бажанню пограти або погуляти, сформувати вміння швидко включатися в роботу, вести її не відволікаючись, і в хорошому темпі. Чи правильно використовує час дитина при підготовці домашніх завдань?

Цим питанням має задатися кожен батько і допомогти організувати працю дитини при підготовці домашніх завдань. Насамперед, потрібно звернути увагу на обстановку, в якій дитина виконує домашнє завдання.
— Духота і шум знижують швидкість і ефективність у 3 рази і в стільки ж прискорюють стомлюваність. Тому вимкніть телевізор і постарайтеся не пилососити, поки уроки не зроблені. — Думка про те, що засвоєння йде легше під тиху класичну музику, себе не виправдовує, тиша кращий звуковий фон для розумової діяльності.
— На концентрацію уваги найкраще впливає температура в кімнаті.

Оптимальна концентрація досягається при 18-22
багато дітей люблять вчити уроки на кухні, поки матері готують вечерю: попутно допомагаючи і регулюючи процес. — А мама зітхає: і в кого у неї така дитина? А він просто втомився і не може сконцентруватися над завданням. Як організувати працю дитини при підготовці домашніх завдань.

По-перше: велику роль в організації навчальної праці школяра відіграє режим дня.
Спеціальні дослідження, проведені в початкових класах, показали: у тих, хто добре вчиться, є твердо встановлений час для приготування уроків, і вони його дотримуються. Хлопці зізнавалися, що коли наближається час приготування уроків, у них зникає інтерес до ігор і вже не хочеться гуляти. І навпаки, серед слабких учнів багато таких, у яких немає постійно відведеного часу занять.
Це не випадково.

Виховання звички до систематичної роботи починається з встановлення твердого режиму занять, без цього не можуть бути досягнуті успіхи в навчанні. Режим дня не повинен змінюватися від кількості уроків, від того, що цікавий фільм показується по телевізору або в будинок прийшли гості.

По-друге: дитина повинна сідати за уроки не тільки в певний час, а й на
постійне робоче місце. Якщо житлово-матеріальні умови не дозволяють надати школяреві окремий письмовий стіл і книжкову полицю, то все одно потрібно виділити йому якесь постійне місце, щоб він міг там тримати свої книги і зошити. Тому мої поради для батьків будуть наступні: корисно разом з дитиною скласти пам’ятку Сідаємо за уроки школяр через деякий час досягне того, що всі пункти пам’ятки стануть для нього звичними.
приступати до виконання домашнього завдання краще через 1-1,5 години після повернення зі школи, щоб встигнути відпочити від занять.

Якщо дитина зайнята якими іншими справами (гуртки, секції), то можна сідати і пізніше. Але в кожному разі не можна відкладати це на вечір. якщо учень включається в роботу відразу, йому доцільно робити спочатку найбільш важкі уроки і переходити до більш легким. Якщо ж він втягується повільно, то йому слід було б почати з більш легких і лише поступово переходити до важким.
для успішного виконання завдання необхідний чіткий ритм занять. 25 хвилин занять потім перерва 5-10 хвилин, під час якого треба виконати кілька фізичних вправ. і головне зберігайте такт і не переставайте хвалити вашої дитини.

Пам’ятка школяру. — Сідай за уроки в один і той же час — провітри кімнату за 10-15 хвилин до початку занять — постав прилад освітлення зліва від себе — перевір готовність свого робочого місця — уточни розклад уроків, перевір запис у щоденнику
— Сядь зручніше.
Пам’ятка батьку. — Не кажіть про школу погано, не критикуйте вчителів у присутності дитини
— У випадку конфліктної ситуації постарайтеся усунути її, не обговорюючи подробиць з дитиною
— Стежте, щоб ваша дитина вчасно лягав спати
— Дитина повинна бачити, що ви не цікавитеся його завданнями, книгами, які він приносить зі школи. — Читайте самі, нехай дитина бачить, що вільний час ви проводите за книгами
— Вчіть дитину висловлювати думки письмово — приймайте участь в житті класу і школи Висновок Дотримання усього запропонованого: час підготовки до уроків, місце та використання пам’ятки, інтерес до життя класу, школи, доброзичливе ставлення до вчителів, як з боку дитини, так і з боку батька заставу гарного навчання вашої дитини! Я пропоную провести батьківські збори у вигляді круглого столу. Планований результат: довести до відома батьків технологію виконання домашнього завдання.

А кінцевим результатом — сумлінне виконання домашньої роботи, а значить успіхи в навчанні.

Як допомогти школяреві з виконанням домашніх завдань?