Як з'явився громадський транспорт

російська книга рекордів і досягнень У
Росії конка з’явилася в Петербурзі в 1860 році, спочатку як вантажна,
пов’язала 17-у лінію Василівської: острова зі складами біржі. А в 1866 році
почали діяти три пасажирські лінії Невська, Адміралтейська і
Садова.

У 1872 році була побудована перша лінія конки в Москві На початку
1880-х років конка була в Одесі, Харкові, Тифлісі, Ризі та Ростові-на-Дону.

Перший
трамвай в Росії з’явився в Петербурзі.

22 серпня 1880 в II годин дня
на Пісках, на розі Болотній вулиці і дігтярні провулка російським винахідником
Федором Аполлонович Піроцький був продемонстрований перший електричний
трамвай. Піроцький, службовець головного артилерійського управління, вирішив
проблему передачі електроенергії по рейках.

Пізніше на покинутій
залізничній гілці в Сестрорецьку йому вдалося зрушити по рейках трамвай,
що знаходився на відстані кілометра від джерела струму.
Власники акціонерних
товариств кінно-залізних доріг побачили в електричному вагоні небезпечного
конкурента.

Тому у Піроцького, на превеликий жаль, далі дослідів справа не
пішло. І тільки через 12 років (в 1892 році) в Києві почалося трамвайне
рух. Довжина першої гілки була 1,6 кілометра.

Потім трамвайні лінії
побудували в Нижньому Новгороді, Казані, Катеринославі. У 1883
році вперше електроживлення трамвая було здійснено через повітряний
контактний провід, як у сучасних трамваїв. 1899 році. А в Петербурзі лише в 1907 році, тобто
через 27 років після
зобретенія. Перший
автомобіль-таксі з’явився на вулицях Петербурга в 1907 році.

А по Москві
перші таксі французькі рено та італійські фіати забігали 21 червня
1925 року. І лише в 1932 році в таксі з’явилися вітчизняні машини ГАЗ-А6,
а з 1936 року автомобілі М-1 (знамениті емки).
За

Москві перший автобус почав курсувати 18 квітня 1922. Вартість квитка
на одну станцію була чверть мільйона паперових рублів. Весь рейс складався
з двох станцій. Перший автобус не мав ні свого номера, ні будь-якого
певного розкладу руху. Захопити автобус і сісти в нього можна
було тільки випадково.

Регулярне
автобусний рух відкрилося в Москві 24 серпня 1924.
Всього
курсувало 8 машин англійської фірми Лейланд, які могли розвинути
максимальну швидкість 30 кілометрів на годину. Перший
російський тролейбус був створений в 1933 році на московському заводі Динамо. S
листопаді 1933 на площі Білоруського вокзалу зібралася безліч народу. Всі дивилися в бік Ленінградського шосе.

Незабаром на дорозі з’явився рогата,
який повертався зі своєї першої поїздки від Білоруського вокзалу до села Всехсвятського. Перший
проект споруди Московського метрополітену внеулічной залізниці,
як його тоді називали, був розроблений російським інженером П.
І. Балінським і в
Наприкінці 1902 розглядався в Московській міській думі. Він одразу викликав
насторожене ставлення до себе: адже в ньому передбачалося безоплатне
відчуження міських земель навколо наземних ліній, знесення багатьох будинків. Пайовики
трамвайних компаній злякалися конкуренції, духовенство охрестило підземку
гріховної мрією, і проект відхилили.

Кількома роками раніше точно так само
був відхилений проект спорудження метро в Санкт-Петербурзі. Перший
в нашій країні метрополітен був відкритий в Москві IS травня 193S року.

Перша
черга була протяжністю 11,6 кілометра і мала 13 станцій (дві лінії від
Сокільників до ЦПКіВ ім. Горького і до Смоленської площі). За цих лініях
курсувало на годину 15 пар четирехвагонних поїздів, що перевозили на добу 177
тисяч пасажирів. Самое
жваве в світі метро в Москві.

Щодня його послугами користується від 8 до
10 мільйонів чоловік.
У травні 1990 року Московський метрополітен мав 141
станцію, 49 пересадочних вузлів, 428 складів, які курсували по 227
кілометрам шляху.

Займаючи п’яте місце в світі по розвиненості залізничної
мережі, московське метро міцно тримає пальму першості за кількістю
перевозяться на добу пасажирів. Самое
велика кількість канатних доріг в грузинському місті Чиатура.
Ніде в світі
немає нічого подібного. Канатні дороги є тут основним видом
транспорту: десятки ліній пов’язують центр міста з рудниками і робочими
селищами. Частина з них пасажирські.

Ближче
всіх до Північного полюса знаходиться трамвайна лінія в Усть-Ілімську
протяжністю 16 кілометрів. З 1991 року по ній ходить найпівнічніший в світі
трамвай.

Трамвайна лінія з’єднує місто з лісовим комплексом.

Як з’явився громадський транспорт?